Ez a cikksorozat a SEO – avagy keresőoptimalizálás – alapjairól szól. Ha kíváncsi vagy a cikksorozatba tartozó többi cikkre is, nézd meg a SEO kezdőknek címkét.

Maholnap én olyat teszek, gugliban az első leszek!

Sokan vannak, akiket nem érdekel általánosságban a SEO. Elvégre ez csak egy eszköz. Mi a cél? Az, hogy jó helyen legyünk a találati oldalakon. Ennélfogva teljesen jogos, ha téged nem az érdekel, hogy általánosan mit tehetsz. Az is jogos, ha nem akarsz egy-egy cikkre figyelni, hogy az az egy cikk felkeltse a keresőmotorok figyelmét. Abszolút megértem, ha téged csak egy dolog érdekel: Hogyan tudsz egy bizonyos kifejezésre a google első találati oldalán megjelenni?

Ki kell ábrándítsalak: Ez csak úgy megy, ha foglalkozol általánosan is a SEO-val, és minden egyes cikknél odafigyelsz pár szempontra. Fizetett hirdetéssel természetesen lehetsz első oldalon, de ilyen célért nem hiszem, hogy ezt a cikket olvasnád. Tehát marad az, hogy időt és energiát fektetsz a keresőoptimalizálásba.

Szerencsére tudok tippeket adni, hogy hogyan érdemes egy-egy keresőszóra optimalizálni.

Legfontosabb: mire is akarsz jó helyen megjelenni?

A legelső kérdés: Pontosan milyen kifejezésre akarsz előkelő helyen megjelenni a találatok között? Amikor erre gondolunk, akkor legtöbbször azok a szavak jutnak az eszünkbe, amik általánosan leírják a vállalkozásunkat/honlapunkat, például „számítástechnika” vagy „műköröm„.

Sok vállalkozás azért dob ki temérdek energiát az ablakon, mert ilyen és hasonló szavakra akar első oldalon megjelenni. Kezdjük azzal, hogy egyáltalán mire érdemes optimalizálni.

Mire szoktunk keresni, és utána mennyit maradunk az így talált honlapon

Szinte biztos, hogy már kerestél az interneten. Az is lehet, hogy konkrét dologra kerestél rá, és az is lehet, hogy általánosan érdekelt egy téma.

Ha általánosan kerestél, akkor „szörföztél”, tehát egyik honlapról ugrottál a másikra, elolvasva egy cikket itt, egy cikket ott. Ilyenkor nagyon mély benyomás kell ahhoz, hogy megmaradj valahol, és ne menj tovább.

Ha viszont egy konkrét dologra kerestél rá, akkor esélyes, hogy az első pár találatból rákattintottál az egyikre, és nem is néztél meg utána másik oldalt. Ez nem véletlen, és ezt ki tudod használni a keresőoptimalizálásodban.

A hosszabb jobb

Gondolkodj el egy kérdésen: Mi a különbség aközött, amikor általánosan keresel, és amikor konkrétan keresel valamire? Van egy jelentős eltérés: amikor konkrétan keresel, akkor hosszabb kifejezésre keresel rá. És olyankor nagyobb eséllyel maradsz azon a honlapon, amit megtaláltál.

Ez alapján tehát ha egy keresőszóra akarsz optimalizálni, akkor először is érdemes kicserélni a „szó”-t „kifejezés”-re, és keresőkifejezésekben gondolkodni. A „számítógép”-re megjelenik mindenféle találat. A „számítógép javítása” csupán egy szóval hosszabb, mégis mennyire leszűkíti a találatokat. Ha pedig Te mindig elérhető vagy, akkor lehet, hogy érdemes elgondolkozni olyasmiken, mint „számítógép javítása sürgősen” vagy „számítógép javítása hétvégén”. Nem utolsó sorban, ha a szolgáltatásod földrajzilag behatárolható, akkor azt is érdemes figyelembe venned.

El is jutottunk a „számítógép” kulcsszótól odáig, hogy „számítógép javítása hétvégén Harmatszentkereszten”. Ha utóbbira keres rá valaki, akkor ő biztosan tudja, mit akar, és az első szimpatikus ajánlatra vevő lesz.

Minél specifikusabb keresőkifejezésre akarsz optimalizálni, annál kisebb a verseny, és annál nagyobb eséllyel marad meg a látogató az oldaladon és válik vásárlóvá.

A google ebben is a barátod: Kulcsszótervező

Van egy nagyon jó ingyenes megoldás arra, hogy megnézd, mire is érdemes optimalizálni. Google AdWords fiók kell hozzá, de ahhoz, hogy ezt használd, nem kell költened. Ez a Kulcsszótervező.

Itt meg tudod nézni, hogy egyes kifejezésekre mennyien szoktak keresni, és hogy az adott kifejezésre mekkora a verseny. Bár ez a tervező a fizetett hirdetések segítéséhez született, tökéletesen használható arra is, hogy utánanézz, hogy mennyire életképesek a keresőkifejezések, amiket kitaláltál.

Ok… megvan a keresőkifejezés… hogyan tovább?

Most jutottunk el oda, hogy miért is kell általánosan és a cikkekben is foglalkozni a SEO-val. Ha kitaláltad, hogy milyen kifejezésre akarsz jó helyen megjelenni, akkor már csupán annyi a teendőd, hogy írj róla cikkeket. Méghozzá utcalány sokat. És természetesen úgy, hogy azokban a cikkekben megjelenjen a választott kifejezés.

Előveheted a fantáziádat, és írhatsz cikket az összes témáról, ami csak eszedbe jut. Ne félj attól, hogy elárasztod az internetet, és emiatt bármi gond lesz: Megnyugodhatsz, nincs olyan, hogy túl sok.

Amúgy a webshopoknál minden egyes termékoldal külön oldalnak számít. Ezt azért jegyzem meg, mert ha jól be van állítva a webshop, akkor SEO-szempontból is jól ki vannak töltve a meta-elemek minden egyes terméknél, és így egy specializálódott webáruház igencsak előkelő helyre tud kerülni a saját kategóriájában. Kellemes mellékhatás, hogy nem csak az „alkategóriában”, hanem a „főkategóriában” is jobb helyre kerülsz. Nem véletlen, hogy a „számítástechnika” szóra rákeresve az első találati oldalon szinte csak és kizárólag webshopokat látsz.

Ennyi?! Írj sok cikket a témában és kész?!

Röviden: Igen. Ennyi.

Hosszan: Természetesen sok praktika létezik, és lehet részletesebben kifejteni dolgokat. Van a témában több honlap és tanfolyam is. Bátorítalak, hogy ha érdekel a téma, akkor keress rá, hogy megtaláld azt az oktatóanyagot, ami Neked ideális.

Kitérő a „sok” szóval kapcsolatban: Sokszor az a probléma, hogy egy-egy általánosan használt szó mindenkinek mást jelent. Például, lehet, hogy ha a birkákat kell megszámolni, akkor így tesszük: „Egy… Kettő… Három… Sok.” – a SEO szempontból értékes cikkeket nem így számoljuk. Inkább így számolj: „Tíz.. Húsz.. Ötven… Száz…”, és direkt nem írom a végére, hogy „sok”, mert nincs olyan, hogy sok.

Csak így lehetséges?

Nem csak ez az egy módja van a keresőoptimalizálásnak. Van olyan szakértői vonal, akik nagyon ritkán írnak cikket. Van olyan ismerősöm, aki kb. havonta egyetlen egy cikket tesz ki a blogjára. Ennek ellenére jelenleg is igencsak előkelő (konkrétan első) helyen van több keresőszóra.

Viszont az igazsághoz hozzátartozik, hogy akik így állnak hozzá, ők általában mélyebb tudással rendelkeznek keresőoptimalizálás terén (is), és olyan szempontokat is figyelembe vesznek, amik például nekem nem jutnak eszembe. Például az említett ismerős egy olyan keresőoptimalizálással foglalkozó cég vezetője, akik hivatalos Google partnerek. Tehát bizonyítottan eléggé értenek a SEO-hoz.

Ha kevés cikkel szeretnél jó helyezést elérni, akkor azt ajánlom, hogy nagyon nézz utána a témának. Ha nem akarsz annyira elmélyedni a dologban, akkor pedig írj sokat.

Rövid összefoglalás

  • Ne keresőszóban, hanem keresőkifejezésben gondolkozz!
  • Nézd meg, hogy mennyire életképes a kifejezés, amit találtál
  • Írj, írj, írj, írj, írj, írj, írj!
  • Ha máshogy szeretnéd, akkor alaposan tájékozódj, nézz utána mindennek.

Pin It on Pinterest

Share This

Érdekes a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy értesülj az újdonságokról!

Név*
Email*

Sikeres feliratkozás!

Ez az oldal sütiket használ. Az oldalon való további böngészéssel ezt elfogadod. további információk

Ez a honlap - mint a jelenkori honlapok többsége szinte kivétel nélkül - úgynevezett sütiket (angolul cookies) használ. Ezek segítenek nekünk, hogy pontosabb statisztikánk legyen a látogatóinkról, és több általunk is használt szolgáltatás is használja őket, például google és facebook. Az Európai Unió törvényei szerint a tagországaiban lévő országok honlapjain kötelező értesíteni a felhasználót, hogy az adott oldal sütiket használ. Ha Téged zavar ez a tény, akkor kikapcsolhatod a böngésződben a sütik használatát. Ekkor elképzelhető, hogy az oldal egyes funkciói nem fognak működni.

Bezár