A weboldal egy nagyon hasznos és verhetetlen eszköz tud lenni az online világban. De csak akkor, ha úgy van felépítve, hogy pontosan azt csinálja, amit Te akarsz. Oké, de Te mit akarsz?

Sokan elkövetik azt a hibát, hogy csak addig jutnak el gondolatban, hogy „Azt akarom, hogy legyen egy weboldalam!” – és ha megkérdezed, hogy rendben, és mi történjen a látogatóval, aki az oldalra érkezik, akkor vagy csend a válasz, vagy konkrétum nélküli ideges hadoválás.

Az a helyzet, hogy a weboldal készítése/készíttetése tudatos tevékenység kell, hogy legyen, különben sokszor semmit sem ér.

Még nem tudod, hogy mi legyen a weboldalad célja? Semmi gond, csupán 4 kérdésre kell válaszolnod!

Most 4 kérdést fogok feltenni. Vegyél elő papírt és tollat, vagy nyisd meg a Jegyzettömböt vagy Word-öt. Gondolkozz el a válaszokon, és írd le. Az a fél óra, amit most beleteszel a weboldalad átgondolásába, később napokat spórolhat meg a megvalósítás során.

1. kérdés: Miért akarsz weboldalt?

Addig gondolkodj, amíg erre a kérdésre nem tudsz egyértelmű és egyszerű választ adni. Akár azonnal írhatod is, de könnyítésül leírok pár lehetőséget. Lehet, hogy ezek között meg is találod, amit Te akarsz elérni az oldaladdal. Ha nem, akkor is ezek alapján már könnyebben meg tudod határozni a weboldalad célját.

3 lehetséges válasz:

  • „Online névjegykártyának kell az oldal, ha valaki neten rám keres.”
  • „Ügyfeleket/vevőket akarok szerezni az oldalammal.”
  • „Minél nagyobb ismertséget, és/vagy sok hírlevél-feliratkozót akarok.”

Az a helyzet, hogy ez a 3 lehetőség a válaszok 95%-át lefedi, maximum még nem fogalmaztuk meg így konkrétan magunknak. Például lehet, hogy most azt gondolod, hogy „Én csak blogolni akarok egyelőre, aztán lesz valami…” – ha belegondolsz, ez a harmadik pontnak felel meg. Ha online akarsz blogolni, akkor azt akarod, hogy ismerjenek, tehát ismertséget akarsz.

Ha azt mondod, hogy „Az a célom a weboldalammal, hogy gazdag legyek!”, akkor először is kérlek, nagyon gondold át, hogy ténylegesen mit akarsz, mert az eredményekhez általában ennél több konkrétum szükséges. Mindenesetre, ha a gazdagság a célod, akkor a weboldal végcélja az eladás, valamilyen módon, tehát vevőket vagy ügyfeleket akarsz szerezni. (Ha részletes megvalósítási tervet akarsz arra, hogy hogyan tudsz direkt pénzcsináló célra létrehozni weboldalt, ami működik is, akkor ajánlom Tim Ferris 4 órás munkahét című könyvét. Abban a „Jövedelem robotpilóta” fejezetek direkt arról szólnak, hogyan találj megfelelő terméket és célközönséget, hogy egy Téged jól eltartó rendszert hozz létre. Ennek a rendszernek egy fontos eleme lesz a weboldal.)

Lehetséges, hogy bejáratott ügyfélköröd van, és nem akarod az internetet marketingre használni. Ugyanakkor zavar, hogy amikor a cégedre rákeresnek, akkor különböző céggyűjtemények jönnek első oldalon, esetleg a gyakorikerdesek.hu-n valaki megkérdezte a nagyvilágtól, hogy mit is csinál a céged. Azért akarsz weboldalt, hogy ne más, hanem Te mondhasd meg, hogy milyen hiteles információkat találnak meg rólad a neten. És a leghitelesebb az, ami a saját céges honlapon van. Tehát ebben az esetben „online névjegykártyának” kell az oldal.

Mielőtt nagyon ráizgulnál, hogy úristen, most mit is akarsz az oldaladdal, jó, ha tudod, hogy a weboldalak célja változhat. Lehet, hogy fél év múlva tervezed elindítani egy szolgáltatásod, de addig is akarsz blogot írni. Ha most azonnal indítod a blogot, akkor az első fél évben a látogatók (és akár feliratkozók) gyűjtése lesz vele a célod. Amikor elindul a szolgáltatásod, akkor lehet, hogy ez a cél átvált az ügyfelek szerzésére. Tehát akármilyen célt is választanál, azt nem örök életre választod. Bármikor változtathatsz a céljaidon és a weboldaladon is.

2. kérdés: Ha kész a weboldalad, milyen statisztikát vagy mérőszámot akarsz követni vele kapcsolatban az elkészülése utáni egy évben?

Ha még nem vagy hozzászokva ahhoz, hogy mérjed az eredményeid, akkor ez a kérdés akár meg is ijeszthet. De nyugi. Szokd meg a számokat, szokd meg a statisztikákat, és szokd meg, hogy mérhető eredményeket akarsz. Mert ami nem mérhető, arra nem tudod megmondani, hogy mennyire hatékony, és nem tudod megmondani, hogy anyagi (vagy más) szempontból érdemes folytatni vagy sem. Ha nagyon nem akarsz anyagi oldalt nézni, akkor gondolj arra, hogy érzelmileg mennyire számítana Neked, hogy havi 15, vagy napi 3-400 látogató jár a blogodra. Ez is egy mérőszám, ami befolyásolhatja a döntéseidet.

Tegyük fel, hogy elkészült a weboldalad, szuper lett, kint van a világhálón. Mit vársz tőle, milyen eredményeket hozzon az elkövetkező egy évben?

Ha azt mondod, hogy „pénzt”, akkor áss mélyebbre, pontosíts: hogyan hozzon pénzt. Pár lehetőség például: infotermék eladás, online kurzus értékesítés, fizikai termék eladás, affiliate jutalékok, reklámbevételek, szolgáltatás értékesítés.

Mindegyik bevételi forráshoz lehet társítani mérőszámot. Mennyi terméket akarsz eladni? Hány tanulót akarsz, hogy előfizessen a kurzusodra vagy a klubodra? Mennyi látogató kell ahhoz a reklámbevételhez, amit megcéloztál?

Ha azt mondod, hogy nem érdekel az anyagi szempont, mert pl. blogolni akarsz, akkor nézzük az ismertséget: Mennyi látogatót akarsz? Ha szeretnéd, hogy hírleveled is legyen, akkor mit szeretnél, mennyien iratkozzanak fel rá?

A válaszod legyen reálisan elérhető. Jól hangzik, hogy egy év múlva napi 40.000 egyedi látogató legyen a blogodon vagy 5.000 hírlevél-feliratkozó. Nem mondom, hogy lehetetlen ezeket megtenni, de számíts arra, hogy amikor először építesz fel ilyen rendszert, akkor sok időt és energiát bele kell tenned, mielőtt nagy eredményeket látsz. Ha már ötödszörre csinálod, akkor jobban és gyorsabban fog menni.

Kis kitérő: Amennyiben azért akarsz weboldalt, mert azzal egy éjszaka alatt meg lehet gazdagodni, jó ha tudsz valamiről: Minden egy éjszaka alatt milliomossá lett ember kemény éveket dolgozott az előtt a bizonyos éjszaka előtt, hogy elérje a sikert.

Igen, vannak, akik – általában valamilyen MLM segítségével – nagyon gyorsan meggazdagodtak. Amennyiben már előtte is sokat foglalkoztak értékesítéssel, akkor a sikert abszolút meg is érdemlik, és „csak” meg kellett találni a helyüket, és könnyen lehet, hogy gazdagok is maradnak. Ha viszont teljesen kezdőként lettek így gazdagok, akkor sajnos van rá esély, hogy csak egy pénz-lufit fújnak maguk előtt, ami egyszer csak ki fog durranni, és ha addig nem szerzik meg a megfelelő alapokat, akkor akár a nulla alá esnek vissza.

Én azt akarom, hogy ne csak 2 hónapig legyél sikeres, hanem atombiztos alapokon építsed fel a weboldalad, a vállalkozásod, az életed. Több energia, de döntsd el, hogy 2 hónapig akarsz lenni kiskirály, vagy némi keményebb időszak után egy életre nagykirály.

Reális célszámok

Mindenképp azt javaslom, hogy járj utána, hogy milyen célok reálisak vagy elvárhatóak azon a területen, amivel foglalkozni akarsz. Ha túl sokat vársz el, akkor lehet, hogy kiégsz még az előtt, hogy az eredmények megjelennének. Ha alacsonyra teszed a lécet, akkor lehet, hogy lesznek sikerek, de nem annyi, hogy életképesnek gondold a megvalósítást.

Kérdezz meg olyan embereket, akik már elérték azt, amit Te szeretnél. Ne csak egyet, többet is. A válaszok sokat fognak segíteni.

Fontos: Te vagy az, aki segítséget kér. Tiszteld más emberek idejét, ne írj hosszú levelet, főleg ismeretlenként nem. Ha egy pár soros e-mailben nem tudsz mindent leírni, amit akarsz, akkor először csak egy max 4-5 soros e-mailt írj, amiben megkérdezed, hogy segítene-e, vagy valamikor felhívhatod-e egy 5 perces telefonbeszélgetésre. Ha igent mondd, akkor az 5 perc tényleg 5 perc legyen!

Ami biztos, hogy a célszámokat addig ne vedd bebetonozottnak, amíg nincs az adott konkrét területen legalább egy-két éves tapasztalatod, hogy mit várhatsz el. Fogadd el, hogy mellélőhetsz a célzással, ugyanakkor már pár havi statisztika alapján pontosítani tudod a célokat.

Ha az első kettő kérdésre alaposan válaszoltál, és tisztában vagy azzal, hogy látogatókat, bevételt (és milyen bevételt), mit szeretnél a weboldaladtól, akkor már készen állsz megválaszolni a fő kérdést.

3. kérdés: Amikor egy látogató érkezik a weboldaladra, akkor ideális esetben mit csinál, milyen folyamaton megy keresztül?

Most már elméletileg tudod, hogy mi a weboldalad végső célja (feliratkozó, ügyfél, stb.). Leírtál konkrét számot, hogy hogyan akarod mérni az eredményt. Az a következő kérdés, hogy hogyan éred el ezt az eredményt.

Ez elsőre akár túl egyszerű kérdésnek tűnhet, de amint belevesszük a pszichológiát, rájössz, hogy mégsem olyan egyértelmű minden. Akár szépnek tűnik, akár nem, az igazság az, hogy a weboldaladon embereket akarsz meggyőzni arról, hogy azt csinálják, amit Te szeretnél. Lehet, hogy ráncolod a szemöldököd, hogy neeeem, te nem akarsz senkire sem ráerőltetni semmit sem. Ha így van, az szuper, mert úgy tudsz igazán sikeres lenni, ha nem azzal fekszel és kelsz, hogy bárcsak mindenkire ráerőltethetnéd az akaratodat. De el kell fogadnod, hogy azzal, hogy készítesz egy weboldalt, emberek életét akarod valamilyen módon megváltoztatni. Lehet, hogy nem mindenkiét, de legalább azokét, akik őszintén érdeklődnek a témád iránt. Gondolj bele: ha tudod, hogy ezzel jót teszel nekik, akkor igenis meg akarod győzni őket, hogy vásároljanak tőled vagy olvassák a cikkeidet.

A kérdés az, hogy hogyan győzöd meg őket? Itt jön be a pszichológia.

A modern világ olyan tágra nyitotta a lehetőségek kapuját az emberek előtt, hogy az ingerküszöbünk iszonyatosan megnőtt. Emiatt sokkal „agresszívebben” kell reklámozni magunkat ahhoz, hogy eredményt érjünk el. Szerencsére lehet „gyengéden agresszív” módszereket is alkalmazni.

A céges honlapok célja általában a bevétel növelése. Ugyanakkor egy teljesen ismeretlen látogatóból kicsi eséllyel lesz azonnal ügyfél. Vannak olyan szektorok, ahol ez mégis működik – pl. duguláselhárításnál nem hónapokkal előre olvasgatod, hogy melyik szakember milyen profi, hanem ha gond van, akkor azonnal, percek alatt döntesz és hívsz valakit. De ha pl. coachot vagy pszichológust keresel, akkor nem az első véletlen találat mellett teszed le a voksot.

Ami a legtöbb esetben megelőzi az ügyféllé válást, az a bizalom. Tehát először általában bizalmat kell építened.

És itt kanyarodunk vissza a „gyengéden agresszív” módszerekre. Mert az exit popup például elég agresszív megoldásnak számít, ugyanakkor jól alkalmazva nagyon hatékony, és utána ha e-mailben hasznos tartalmakat küldesz a feliratkozónak és nem akarsz azonnal eladni 3 láda fogkrémet, akkor tényleges bizalom épül.

Az ügyféllé válás mögötti pszichológiai tényezőket most nem akarom részletezni, de nem véletlen, hogy több pszichológusból lett sikeres vállalkozó. Sok sikeres vállalkozó pedig képességeit nézve nagyon jó pszichológus és emberismerő, csak épp papírja nincs róla.

Most, hogy tettünk kis emberismereti alapozást, újra felteszem a kérdést:

Egy átlagos látogatód milyen folyamaton szeretnéd, hogy végigmenjen, amikor a weboldaladra kerül?

Ezt a folyamatot a végcél határozza meg. Ha csak „névjegykártya kirakat-oldalad” van, akkor igazából a cél csak annyi, hogy aki az oldaladra jut, azokat az információkat kapja meg, amiket Te akarsz, hogy lásson. Ilyenkor gyakorlatilag azt akarod befolyásolni, hogy milyen kép alakul ki benne Rólad és a tevékenységeddel kapcsolatban. És ezt tökéletesen meg is tudod tenni egy ilyen célra elkészített honlappal.

Ha ennél több a célod, tehát visszatérő látogatót, feliratkozót, vagy ügyfelet szeretnél, akkor jobban át kell gondolnod, hogy mit teszel ezért. Mert mondhatod például azt, hogy az a cél, hogy a weboldalra jutó látogató feliratkozzon a hírlevélre – ez egy szuper cél! De azonnal tovább kell vinni a gondolatot: Milyen folyamat vezet oda, hogy feliratkozik a hírlevélre?

  • Lehet, hogy gyakran írsz olyan cikkeket, amik érdeklik a célközönségedet, és mindegyik tartalmi oldal végén felajánlod, hogy adja meg az e-mail címét, hogy mindig azonnal értesüljön a friss cikekkről.
  • Lehet, hogy készítesz egy olyan anyagot, aminek már a címe hallatán egy ámuló „Woah!” után azt mondják a látogatók, hogy ez mindenképp kell nekik, és ezer örömmel megadják az e-mail címüket, hogy elküldhesd.
  • Lehet, hogy 3-4 olyan ember extra pozitív véleménye van Rólad az oldaladon (minimum képpel, akár videóval), akiket a célcsoportod követ és nagyra becsül. Ez megalapozza, hogy kíváncsian és bizalommal nézzék tovább a tartalmaidat.

Erre az utolsó esetre tökéletes példa Jay Abraham weboldala. Lehet, hogy még nem tudod, hogy ki az a Jay Abraham. De ha a nyitóoldalán azt látod, hogy Tony Robbins, Brian Tracy, Stephen R. Covey, Daymond John, Harvey MacKay, és Ramit Sethi magasztalják az egekbe, akkor ha legalább egy-két nevet ismersz ebből a hatból, már akkor is tudod, hogy nem semmi ember lehet az, akiről ilyen kaliberű emberek mondanak csúcs dolgokat.

  • Lehet, hogy valami más módon építesz bizalmat, vagy kérsz el információkat a látogatóról.

Elképzelhető, hogy hiányérzeted van, ezért gyorsan ugorjunk is az utolsó, kiegészítő kérdésre:

4. kérdés: Honnan érkeznek a látogatóid, és melyik oldala(i)dra?

Abszolút jogos, ha az előző résznél kicsit elgondolkodtál azon, hogy egy weboldalnak nem csak a nyitóoldalára lehet érkezni, hanem akármelyik oldalára. Akkor hogyan is van ez, hogy milyen úton menjen végig egy ideális látogató?

Hirdetéseknél Te adod meg, hogy hova vezessen a link, amire rákattint az érdeklődő. Jó esetben egy sales oldalra vagy landing page-re fogod terelni, ahol minél kevesebb zavaró elem van.

Másik cikkben lesz még szó külön csak a sales oldalakról, landing page-ekről. Ha még nem hallottál ilyen kifejezéseket, akkor gondolj arra, hogy a landing page egy olyan, alapvetően önálló része a weboldalnak, ami nagyon-nagyon határozottan irányítja a látogató figyelmét, és egy bizonyos céltevékenységre buzdítja az oldal olvasása során akár 4-5-ször is (pl. felszólítja az olvasót, hogy kattintson át valahova, mert nagyon megéri). A sales oldal szinte ugyanez, viszont mint a nevében is benne van (sales=eladás), itt a cél általában valamilyen értékesítés.

Ezeket lehet keverni is, például létező modell, hogy egy hirdetés egy landing page-re vezet, ahol felkeltik a figyelmet a termék iránt, és a landing page-ről lehet átkattintani a sales oldalra, ahol a tényleges eladás történik.

Amikor a nyitóoldaladra kerül valaki, akkor a látogató elé táruló összképet tudod úgy megalkotni, hogy minél jobban azt kapja, amit Te szeretnél neki adni. A cikkoldalakon pedig az oldalsávba tehetsz ki figyelemfelkeltő képeket, szövegeket, vagy akár a cikktörzs alá, esetleg közben beleszúrva két bekezdés közé.

A helyzet az, hogy a látogatóid bizony az oldalad akármelyik szegletére érkezhetnek, ezért Neked úgy kell kialakítanod minden oldalt, hogy az a kiinduló pontja lehessen a weboldalad céljának. Ha hatékony akarsz lenni, akkor gyakorlatilag az a feladatod, hogy különböző módszerekkel arra tereld az oldalad látogatóját, amerre Te akarod, hogy menjen.

Hogyan áll össze ez az egész a weboldal céljává?

Ha a legelső kérdésnél megálltunk volna, akkor is már tudnád, hogy általánosan mi a weboldalad célja. A többi kérdést azért kaptad, hogy mélyebben elgondolkozz ezen a témán, és nem csak a weboldalad egészére, hanem akár csak egyes kis részeire nézve is meg tudd válaszolni.

Semmi probléma, ha elsőre kicsit soknak tűnt ez a weboldal-elméleti rész. Nem kötelező, hogy egy weboldalnak egyetlen egy célja legyen. Sőt, nem is fontos, hogy azonnal megtaláld, hogy mit hogyan akarsz. Ahogy fejlődsz és fejlődik a weboldalad, biztosan lesznek rajta változtatások.

Ennek a cikknek a lényege, hogy tudatosabban gondolj a weboldaladra, és hogy mit akarsz vele elérni. Ez a konkrétabb kép nagyon sokat segít mind a weboldal szerkezeti és tartalmi felépítésében, mind abban, hogy hogyan állsz hozzá a marketinghez.

Azt nem tűzhetjük ki célnak, hogy mindig elsőre tökéletes alkossunk. De azt már igen, hogy akár csak kis lépésekben is, de mindig haladjunk a jobb megoldások felé. Nem probléma, ha jelenleg még sok kérdés van benned a weboldaladdal kapcsolatban. Az a fontos, hogy foglalkozol vele és fejlődni akarsz. Csak azt tudom mondani, hogy hajrá, sose add fel a tanulást!

Ha a most olvasottakról jelenleg úgy gondolod, hogy abszolút nem időszerűek, az teljesen rendben van. Nem kell, hogy most azonnal a szakértője legyél mindennek a weboldaladdal kapcsolatban. De ha valaha is szükségét érzed, akkor ne félj újra elővenni ezt a cikket, vagy akármilyen más ilyen témájú és számodra szimpatikus anyagot.

Konkrét példák weboldalak használatára, hogy milyen célok vannak mögöttük

Growthlab.com, iwillteachyoutoberich.com: „Iratkozz fel a hírlevelünkre!”

Ramit Sethit vagy ismered, vagy nem. Vagy szereted, vagy nem. Ez most mellékes. Azt nézzük meg, mi a célja a weboldalainak! Mind a kettő oldala úgy van felépítve, hogy tele van olyan értékes ingyenes tartalmakkal, amik sokszor mások fizetős termékeinél is jobbak. És orrba-szájba az jön eléd különböző módokon, hogy regisztrálj a hírlevélre, hogy még több hasonlóan szuper tartalom jusson el hozzád.

A weboldalain nem találsz linket olyan lapra, ahol pénzért bármit is el akar neked adni. Az értékesítést csak és kizárólag e-mailen keresztül csinálja. (Ráadásul úgy, hogy aki még csak 1-2 hónapja iratkozott fel a hírlevelére, annak nem is küld ki semmilyen fizetős ajánlatot. Csak azoknak, akik már legalább pár e-mailt kaptak tőle.)

Tehát teljesen egyértelmű, hogy mi mind a growthlab, mind az iwillteachyoutoberich célja: hírlevél feliratkozók gyűjtése és a bizalom építése.

Amazon.com

Gondolom kitalálod, hogy az Amazonnak mi a célja. Egyetlen szóban megfogalmazható: „Vásárolj!”

A weboldal akármelyik részén vagy, bombáznak ajánlatokkal. Amint egy kicsit is kiismerték, hogy Te miket nézel amazonon, azonnal a kapcsolódó termékeket látod mindenhol, amik nagyobb eséllyel érdekelhetnek.

Facebook

A facebook egy nagyon jó példa arra, hogy hogyan lehet reklámokból megélni. Ha még nem vagy fent facebookon, akkor az egyértelmű cél: „Regisztrálj!”. Ha már fent vagy, akkor pedig az a cél, hogy minél több időt tölts el rajta, használd, mélyülj el benne, szippantson be. Olyan tartalmakat tár eléd, amik szerinte Téged érdekelnek, és több olyan része van, amikre úgy gondolod, hogy szinte nem lehet már nélküle élni.

Honnan jön a bevételük? Ha szeretnél hirdetni facebookon, akkor egyértelműen azt az üzenetet kapod, hogy „Fizess!”. Ha nem fizetsz, akkor sokkal kevesebb embert érsz el a bejegyzéseiddel, sokkal kevesebb like-ot kapsz, sokkal kevesebb emberhez jutsz el.

WP Egyszerűen

Nézzük az én oldalam. Messze nem olyan tökéletes, mint az eddig említett óriások: jelenleg még nem tudom egyetlen rövid mondatban megfogalmazni a célját. De kettő hosszabb mondatban már igen: „Aki WordPress-el kapcsolatos megoldást akar, az oldalra jutva minél előbb megtalálja azt, ami megfelel a problémájára. Amennyiben tetszik neki az, amit és ahogy csinálok, iratkozzon fel a hírlevélre.”

Tehát kettő fő cél van. Az egyik az, hogy valamilyen módon segítséget adjak. Ezt meg tudom tenni ingyenes anyagokkal és fizetős szolgáltatásokkal is. Több külön gyűjtőoldalt hoztam létre, ahol olyan cikkek vannak csokorba szedve, amik egy-egy célcsoportnak pont megfelelnek (pl. WordPress Vállalkozóknak). Van, aki azt akarja, hogy minél hamarabb megoldódjon a problémája. Nekik vannak megfelelő szolgáltatások, amiket a nyitóoldalról egyetlen kattintással elérhetnek. (pl. tanácsadás, WP beállítás/változtatás/problémamegoldás)

A hírlevélre főleg kétféleképpen lehet feliratkozni. A cikkeknél úgynevezett fly-in popupot használok, ami akkor ajánlja fel, hogy iratkozz fel a hírlevélre, amikor már olvastál valamennyit a cikkből. Emellett a WP Erőd oktatóanyagot úgy adom oda, hogy cserébe bár pénzt nem kérek, de e-mail címet igen.

Végszó: szóval mi is legyen a honlapod célja?

Ez a cikk remélem, hogy adott ötleteket és gondolatokat. Ahhoz kevés, hogy csupán ennyi alapján világmegváltó weblap-cél-meghatározó váljon belőled, de legalább meg tudja mutatni, hogy van ilyen út, amin elindulhatsz, ha akarsz.

Mostanra azt várom el Tőled, hogy már pontosabb képed legyen a weboldaladdal kapcsolatban, mint a cikk elolvasása előtt. Nem baj, ha még nem tudod a weboldalad konkrét célját, de már többet tudsz róla mondani, mint tegnap ilyenkor.

Kérlek, ne állj le itt. Minden embernek fontos, hogy tanuljon és fejlessze magát, de ha saját honlapot akarsz, akkor ez sokszorosan igaz Rád. Főleg három témát javaslok, amivel kapcsolatban képezd magad: vállalkozás, marketing, önfejlesztés. Ez a hármas sok helyen összekapcsolódik, és akármelyikben is fejlődsz, az kihatással van a másik kettőre is (általában pozitívan).

Ajánlott kapcsolódó anyagok

Magyar nyelven

  • Olvasnivalónak nagyon tudom ajánlani Tim Ferris leghíresebb könyvét, a címe: 4 órás munkahét – és igen, arról szól, hogyan élhetsz szuper módon csupán ennyi vagy kevesebb munkával.
  • Magyarországon több ember van, akiket követhetsz. Nekem személy szerint Vidi Rita a kedvencem, rengeteget tanultam már tőle. Amiket ajánlok tőle elsőre, mindegyik ingyenes:
    • Iránytű vállalkozóknak – több, mint 100 gyakorlati tipp kezdő és haladó vállalkozóknak
    • A siker 42 titka – ideje, hogy átdefiniáld magadban a siker fogalmát és tényleg sikeresen megéld azt
    • A Gazdagodás Receptje – Hihetetlenül szuper online tanfolyam, rengeteget tanultam belőle pénzről, gazdagságról, vállalkozásról. Csak akkor kezdj bele, ha hajlandó vagy napi 1 órát rászánni! Ha könnyed olvasmányt akarsz, ami könnyű sikert ígér, mást keress magadnak.
    • Vidi Rita weboldala – Ha érdekel több anyag Ritától, cikkek, könyvek, tanfolyamok, itt megtalálod.
  • Úgy gondolom, hogy az a fontos, hogy találj egy olyan személyt, akire mind emberileg, mind szakmailag felnézel. Ha az ő dolgait követed, akkor nagyon sokat tudsz tanulni ez által. Mindenkinek más, hogy ki szimpatikus neki. Biztos vagyok benne, hogy tudsz találni olyat, aki jelenleg pont a Neked tökéletes tanár.
  • TED előadásokat tudsz nézni magyar nyelven is. Ha még nem tudod, mi is az a TED, katt ide, hogy megtudd.

Angol nyelven

  • Ha nagyon mélyen bele akarsz menni a weboldalad használhatóságának kérdésébe, akkor akkor a UXstudio oldalát (és blogját) ajánlom nagyon. Angol nyelven van, de amúgy magyarok, és szuper dolgokat csinálnak.
  • A cikkben említett oldalak közül Ramit Sethi két oldalát abszolút ajánlom. Ha valakinek bejön Ramit stílusa, és hogy miket és hogyan csinál, akkor rengeteget lehet tőle tanulni. Ha nem jön be, akkor keress olyan embert, akire felnézhetsz és tanulhatsz tőle (akár élőben, akár az anyagaiból, könyveiből).
    Ramit oldalai: GrowthLab és iwillteachyoutoberich.com
  • Jay Abraham sem véletlenül került fel példának, ajánlani tudom az anyagait. A kedvenc gondolatom tőle a strategy of preeminence, de nyugodtan nézz körül és iratkozz fel a hírlevelére akár, rengeteg ingyenes anyaga van.
  • TED előadásokat természetesen eredeti angol nyelven is nézhetsz – általában feliratokkal. Akár a TED hivatalos oldalát is nézheted, de a youtube-on is a „ted”-re rákeresve sok-sok előadást találsz.

 

Pin It on Pinterest

Share This

Érdekes a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy értesülj az újdonságokról!

Név*
Email*

Sikeres feliratkozás!

Ez az oldal sütiket használ. Az oldalon való további böngészéssel ezt elfogadod. további információk

Ez a honlap - mint a jelenkori honlapok többsége szinte kivétel nélkül - úgynevezett sütiket (angolul cookies) használ. Ezek segítenek nekünk, hogy pontosabb statisztikánk legyen a látogatóinkról, és több általunk is használt szolgáltatás is használja őket, például google és facebook. Az Európai Unió törvényei szerint a tagországaiban lévő országok honlapjain kötelező értesíteni a felhasználót, hogy az adott oldal sütiket használ. Ha Téged zavar ez a tény, akkor kikapcsolhatod a böngésződben a sütik használatát. Ekkor elképzelhető, hogy az oldal egyes funkciói nem fognak működni.

Bezár