Ez a cikksorozat a SEO – avagy keresőoptimalizálás – alapjairól szól. Ha kíváncsi vagy a cikksorozat többi cikkjére, nézd meg a SEO kezdőknek címkét.

Sok helyen hallod, hogy a keresőoptimalizálás időt vesz igénybe. De konkrétan mennyi időt? Mi számít jó eredménynek? Ha magadból indulsz ki, jogosan gondolhatod, hogy „2-3 hét hosszú idő… akkor két hét múlva már jönnek a webáruházamba a tömegek!” – és 2 hét múlva ülsz a gép előtt, és várod a vásárlókat, akik nem jönnek.

Egy jó és egy rossz hír

A jó hírem az, hogy lehetséges még egy nagy versenynek örvendő keresőszóra is google első helyezést kihozni egy cikkből.

Van egy ismerősöm, aki írt egy cikket, és az egyik releváns keresőszóra a google első helyen hozza. Ez brutálisan szép teljesítmény. Azért írtam ezt le, hogy tudj róla: ez lehetséges.

És akkor a rossz hír. Ez az ismerősöm SEO szakember, aki évek óta foglalkozik keresőoptimalizálással és google hirdetésekkel, és az említett cikk a megjelenésről számítva körülbelül háromnegyed év múlva került az első helyre. Azért akartam, hogy tudj erről, hogy egy konkrét példán keresztül is láthasd: A keresőoptimalizálás időt vesz igénybe. Olyan sok időt, hogy általában nem hetekben, hanem hónapokban lehet csak mérni az eredményeket.

Kilenc hónap?! Egy terhességnyi időt várjak, mire lesz értelme az egésznek?!

Megértem, ha kiborulsz ezt hallva. De nyugi. Ennyi idő ahhoz kellett, hogy egy olyan keresőszóra, aminél nem épp kicsi a verseny, google első helyre kerüljön egy cikk. Gondolj bele, hogy már az is nagyon jó, ha az első találati oldalon megjelensz, és az kevesebb idő. Valamint, ha ügyesen választod ki, hogy milyen kifejezésekre legyél sikeres, akkor jobb esélyekkel indulsz.

Ezt a példát azért írtam, hogy tudatosodjon benned: Egy profinak is akár hosszú hónapokra van szüksége, hogy kiemelkedő eredményt érjen el. Következő alkalommal, amikor mérgesen számolod, hogy hányadik találati oldalon is jelenik meg az alig indult oldalad egy-egy keresésnél, gondolj erre. Megismétlem, hogy még nagyobb eséllyel megmaradjon benned: Egy hozzáértő SEO-szakember egyik blogbejegyzése sok-sok hónap után került csak google első helyre. Ezért ne idegeskedj, ha három hét után még „sehol sem vagy”.

Tényleg nem vagy sehol sem, vagy csak te hiszed azt?

Ha már ennél a kifejezésnél tartunk, had írjak erről a bizonyos mondatról, amit már többször hallottam. Voltak, akik megkerestek, hogy segítsek nekik SEO-ban, és azt a kifejezést használták, hogy „sehol sem vagyok a google-ben„.

Megértem, hogy ha nem látod magad a találati lista első 2-3 oldalán, akkor elszomorodsz. De most nézzük egy kicsit más szemszögből a dolgot.

Megnézted már a találati lista végét?

Ha rákeresel egy egyszerű kifejezésre a google-ben, akkor kiírja, hogy akár több százezer találat van. Következzen most kettő tény, amire a legtöbben nem akadnak rá:

  1. Az alábbi mondatot egy google találati oldalról másoltam ki. Az url-t megfelelően átírva a 133-dik találati oldalt akartam megnézni. Megnézheted magad is az eredményt, kimásolom a lényeges részt: „A Google keresője legfeljebb 1000 találat megjelenítésére használható. (Az Ön által kért találatok kezdősorszáma a következő: 1330.)
    Egyik nézőpont: Még ha iszonyat sok találat is van, akkor is a google csak az első 1000 találatot nézi, ami 100 találati oldal.
    Másik nézőpont: Akár 100 találati oldalt is megjegyez a google egy-egy keresőszóra! Az nagyon-nagyon sok!
  2. A google igyekszik segíteni neked a keresésben, és olyan eredményeket megjeleníteni, ami tényleg kapcsolódhat a keresésedhez. Az „egyszerű kifejezés„-re rákeresve jelenleg a 34-dik találati oldalon ezt látni a találatok végén:
    A leginkább releváns eredmények megjelenítése érdekében kihagytunk néhány, a(z) 337 megjelenítetthez nagyon hasonló bejegyzést. Ha szeretné, megismételheti a keresést a kihagyott eredmények belefoglalásával. Egyik nézőpont: Lehetne akár 100 találati oldal is, de ennél a konkrét kifejezésnél csak 34 van…
    Másik nézőpont: Egy egyszerű kifejezésre is van 337 találat! Nem semmi! Akkor ha a 32-dik vagyok, tehát a negyedik találati oldalon jelenek meg, még akkor is benne vagyok a találatok top 10 százalékában!

Ezt szoktam tenni, amikor valaki nem találja meg magát google-ben

Amikor valaki SEO-tanácsokat kért, mert „sehol sincs a google-ben”, általában az alábbiakat tettem:

  • Átfutottam az oldalt, és kerestem olyan kifejezést/márkanevet, ami nem egyezik a honlap nevével, de több cikkben is előkerült.
  • Google-ben indítottam egy keresést, amiben benne volt az oldal neve (nem a domain névre, hanem pl. ha „tutiszupioldal.hu” a domain név, akkor „tuti szupi oldal„, emellett pedig az a kifejezés, amit több cikkben is láttam. Minél hosszabb a kifejezés, annál jobb. Pl. „tuti szupi oldal csúcsszuper keresési eredmények
  • Elkezdtem nézni a találati oldalakat.
  • Eddig minden esetben legkésőbb a 4-5-6. találati oldal környékén kidobta a google legalább az egyik cikket, amiből néztem a keresőkifejezésemet. (Persze számíthat, hogy milyen plusz keresőkifejezést néz ki az ember az adott honlapon. Ha ezt a módszert kipróbálod, mindenképp legalább 4-5 különböző kifejezésre is keress rá, hogy lásd a különbségeket a találatokban és helyezésekben.)

Attól, hogy te nem találtad meg magad, az még nem jelenti, hogy nem is vagy ott a találatok között. Tudom, nem vigasztal, hogy 2 hét után még csak a 66-dik helyen jelenik meg a honlapod. De nézheted úgy is, hogy még csak 2 hete tettél ki egy cikket az egy hónapja indult oldaladon, és egy bizonyos kifejezésre máris benne vagy az első 6-8 találati oldalban! És ha már ott vagy a találatokban, akkor már „csak” folyamatosan előrébb kell jutni.

Félig üres, vagy félig tele van a poharad találati oldalad?

A fentieket azért fejtettem ki ilyen részletesen, hogy feltehessem a kérdést: Te milyen szemmel nézel a találati oldalaidra? Mert nézheted úgy is, hogy „Úristen! Mennyire hátul vagyok!„, de nézheted úgy is, hogy „Hmz. Jelenleg még sokan vannak előttem, de legalább már megjelenek a találatok között.

Nem véletlen, hogy sok időbe telik előre kerülni a google-ben. Gondolj bele, hogy milyen sok honlapot kell megelőznöd, mennyi más eredménnyel szemben kell bizonyítanod, hogy márpedig a Te oldalad jobb, relevánsabb.

Megnyugvás, türelem, és rendszeres ellenőrzés

Sikerült kicsit megnyugodnod, ha nem vagy még az első találati oldalon? Remélem igen.

De mielőtt elnyújtóznál a kanapén, hogy ráérsz 3 hónap múlva megnézni a SEO-eredményeid, emlékezz arra, hogy a keresőoptimalizálás nem csak azért kerül időbe, mert „átfutási ideje” van a google-nél, hanem azért is, mert Neked is kell vele foglalkoznod.

A jó hír az, hogy ha pár alapelvet követsz, már akkor jó eredményeket érhetsz el. Ha pedig akár veszel/elvégzel egy-egy profi SEO-tanfolyamot, és alkalmazod is az ott tanultakat, akkor tényleg garantálhatod, hogy a Google ne csak a te barátod legyen, hanem ő is kedves ismerősként nézzen a Te honlapodra.

Ajánlom, hogy rendszeresen ellenőrizd, hogy milyen helyen vagy google keresésekben. Akár írhatod is magadnak, hogy hétről hétre hogy haladsz. És akkor nem azt fogod nézni, hogy „Ehh… csak 32-dik vagyok…„, hanem hogy „Jeee, egy hete még 38-dik voltam, most már 32! Robogok előre!

Összegzés

Amint látod, nem kaptál választ arra a kérdésre, hogy pontosan mennyi idő is a keresőoptimalizálás. Olyan sok tényezőtől függ, hogy nem merek időbecslést mondani. De fontosnak tartottam, hogy ne legyen álmatlan éjszakád csak azért, mert úgy gondolod, hogy nem elég jó a honlapod helyezése.

Ha nagyon aggódsz emiatt, akkor nyugodtan kérdezz kommentben, e-mailben. Ha mélyebben érdekel a téma, akkor ajánlom SEO-tanfolyam elvégzését is, nyugodtan keress azzal kapcsolatban is, hogy én hol tanultam ezeket, és még milyen lehetőségek vannak.

Pin It on Pinterest

Share This

Érdekes a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy értesülj az újdonságokról!

Név*
Email*

Sikeres feliratkozás!

Ez az oldal sütiket használ. Az oldalon való további böngészéssel ezt elfogadod. további információk

Ez a honlap - mint a jelenkori honlapok többsége szinte kivétel nélkül - úgynevezett sütiket (angolul cookies) használ. Ezek segítenek nekünk, hogy pontosabb statisztikánk legyen a látogatóinkról, és több általunk is használt szolgáltatás is használja őket, például google és facebook. Az Európai Unió törvényei szerint a tagországaiban lévő országok honlapjain kötelező értesíteni a felhasználót, hogy az adott oldal sütiket használ. Ha Téged zavar ez a tény, akkor kikapcsolhatod a böngésződben a sütik használatát. Ekkor elképzelhető, hogy az oldal egyes funkciói nem fognak működni.

Bezár