Amikor új honlapunk van, vagy renováljuk, akkor az egyik legelső nagy kérdésünk az lesz, hogy melyik sablont is használjuk. Több ezer lehetőség közül választhatunk. Menjünk sorba, hogy milyen kérdéseket érdemes feltennünk magunknak.

 1. Hajlandó vagy fizetni érte?

Amikor még nem tartunk a kinézetnél sem, már akkor érdemes elgondolkodni azon, hogy mennyi pénzt is akarunk rászánni a sablonra. Vannak nagyon jó ingyenes sablonok, és könnyen lehet, hogy találsz olyat, ami tökéletesen megfelel neked. Viszont tény, hogy a fizetős sablonok között lehet megtalálni a legjobbakat.

Azt ajánlom, hogy nézz meg egy-két ingyenes sablont, és egy-két fizetőset is. Vannak olyan sablonok, amiknek van egy ingyenes verziója, és van egy Pro verzió, amiért már fizetni kell, cserébe sokkal több dolgot tudunk benne állítani.

Ha hajlandó vagy pár tízezer forintot rászánni, akkor egyértelműen a Divi sablont ajánlom, vitathatatlanul az egyik legjobb. Katt ide egy videóért, hogy például miért is szeretik annyian a Divit!

Ha ingyenes sablont akarsz, akkor olvass tovább, hogy mikre ügyelj.

2. Mi lesz a honlap fő funkciója?

Csak egy sima blogot akarsz? Vagy egy egyszeri alaklomnak egy egyszerű honlapot? Webshopot akarsz? Vagy sales oldalakat, amik más honlapjaidra terelik a látogatókat? Azért fontos tudni a választ, mert sok speciális sablon van. Van olyan, ami direkt arra készült, hogy képeket ossz meg rajta, és így tökéletes például grafikusoknak vagy fotósoknak. Vannak webáruházakra optimalizált sablonok, amik direkt arra készültek, hogy termékek százait-ezreit tudd eladni.

Ha WordPress-ben akarod megoldani a webáruházadat, akkor mindenképp olyan sablont keress, ami WooCommerce-kompatibilis. (a WooCommerce a legjobb webáruház plugin WP-hez)

3. Milyen további funkciókra lesz mindenképp szükség?

Gondolkodj el azon, hogy mi lesz még, ami neked mindenképp kell. Lehessen benne bejegyzést kiemelni? Lehessen egyedi fejlécképeket hozzáadni? Ha bizonyos külföldi országokban is meg fogják nézni, akkor fontos lehet akár, hogy támogassa a jobbról balra írást, és/vagy speciális nyelveket.

Vagy maradjunk a webáruháznál. Lehet, hogy van egy termékcsoportod, és azt akarod bemutatni a honlapon. Viszont akarsz webáruházat is, ahol el tudod adni a termékeket. Akkor ugyancsak WooCommerce-kompatibilis theme-et kell keresned.

4. Milyen eszközön fogják megtekinteni az oldalt?

Vannak olyan sablonok, amik nagyobb monitoron nagyon szépek, de okostelefonon szétesnek, és használhatatlanok. A modern theme-ek többsége már reszponzív, ami azt jelenti, hogy a kinézete attól függően változik, hogy mekkora képernyőn nézik az oldalt. Alapvetően mindenképp reszponzív sablont ajánlok, de legalábbis olyat, ami okostelefonon is jól jelenik meg (lehetséges olyan is, hogy nem reszponzív az oldal, hanem mobiltelefon esetén más sablontípust tölt be).

Ha mindenképp mobilbarát oldalt ajánlok, miért érdemes ezt a kérdést megnézni? Mert számíthat, hogy milyen arányban nézik majd telefonról a honlapod. Lehet, hogy van egy tökjó funkció egy sablonban, ami csak nagy monitoron látszik, okostelefonon csak butított verzió jelenik meg. Ha abba a funkcióba szeretsz bele, de a látogatóid 90%-a mobilról fog nézni, akkor gondolkozz el, hogy tényleg arra a sablonra van-e szükséged.

5. Miket tudok beállítani és miket nem?

Sok csodaszép ingyenes sablon van, amit ezrek töltenek le „Csodálatos!” felkiáltással. Majd fél óra múlva látják, hogy a cím bizony piros színű, pedig ők kéket akarnak. Vagy a háttér zöld, ami nem tetszik. És kiderül, hogy a csodálatos sablonban ezeket nem lehet állítani, és a szemekben szikrák váltják fel a félórás csillogást.

Mielőtt elkötelezed magad egy sablon mellett, mindenképp nézd végig az összes beállítási lehetőséget. Át lehet állítani a színeket? Lehet változtatni a betűkön? Miket lehet állítani a fejlécben és a láblécben? Stb.

6. Milyen oldaltípusok (template-ek) vannak a sablonban?

Amikor egy új Oldalt (Page) hozunk létre WordPressben, akkor ki tudjuk választani, hogy milyen template tartozzon hozzá. Gyakori hiba például, hogy kiválasztunk egy ingyenes sablont, beállítjuk, szerkesztjük, és amikor a sales oldal elkészítéséhez jutunk, kiderül, hogy csak olyan template van benne, amiben van oldalsáv. Pedig az nekünk nem kell. Ilyenkor vagy programozói beavatkozás kell, vagy másik sablont keresünk, és állíthatunk be sok mindent újra.

Ezért már előre nézd meg – főleg ingyenes sablonoknál -, hogy milyen template-ek vannak benne, hogy kielégíthesse ne csak az aktuális, hanem a jövőbeli kívánságaidat is.

7. Mennyire keresőbarát a sablon felépítése?

Sok sablonnál kiemelik, hogy a sablon felépítése SEO-friendly, vagyis keresőbarát. Ez azért fontos, mert lehetséges olyan sablont is készíteni, ami a google-nek és társainak kevésbé tetszik. Szerencsére ez ritka, de ha Te olyan vagy, hogy 32 ingyenes sablont kipróbálsz, és kinézet alapján választod ki a megfelelőt, akkor van esélyed rosszat kifogni.

Haladóbb HTML tudás kell ahhoz, hogy megállapítsd egy honlap mögött álló kód minőségét. Ha Te ehhez nem is értesz, érdemes kikérned egy hozzáértő véleményét, ha fontos számodra a SEO.

Pin It on Pinterest

Share This

Érdekes a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy értesülj az újdonságokról!

Név*
Email*

Sikeres feliratkozás!

Ez az oldal sütiket használ. Az oldalon való további böngészéssel ezt elfogadod. további információk

Ez a honlap - mint a jelenkori honlapok többsége szinte kivétel nélkül - úgynevezett sütiket (angolul cookies) használ. Ezek segítenek nekünk, hogy pontosabb statisztikánk legyen a látogatóinkról, és több általunk is használt szolgáltatás is használja őket, például google és facebook. Az Európai Unió törvényei szerint a tagországaiban lévő országok honlapjain kötelező értesíteni a felhasználót, hogy az adott oldal sütiket használ. Ha Téged zavar ez a tény, akkor kikapcsolhatod a böngésződben a sütik használatát. Ekkor elképzelhető, hogy az oldal egyes funkciói nem fognak működni.

Bezár